OKLEJANIE SAMOCHODÓW – CENNIK – OKLEJANIE FLOT FIRMOWYCH
Samochód jest znakomitym nośnikiem reklamy. Jeżdżące po mieście auto, widzą nie tylko kierowcy lecz również zwykli przechodnie. Reklama na aucie pozwala przypomnieć każdemu z nich o istnieniu i dobremu funkcjonowaniu firmy. Spełnia ona także rolę pozyskiwania nowych klientów, którzy widząc poruszające się samochody z Twoją reklamą, przyzwyczajają się do nazwy firmy lub marki danego produktu i jednocześnie wiedzą, że firma działa także w ich rejonie co stwarza dodatkowe atuty i podwyższa wiarygodność. Poniżej prezentujemy Państwu przykładowy cennik oklejania samochodów. Oczywiście po szczegóły zapraszamy do kontaktu!
Podane ceny są przybliżone względem poszczególnych segmentów samochodów. Cennik dotyczy tylko oklejania reklamowego, zmiana koloru wyliczana jest indywidualnie.
oklejanie aut i samochodów – cennik
Segment A
samochody typu: Fiat Seicento/600/Panda/500, Citroën C1, Chevrolet Spark, Kia Picanto, Peugeot 107, Škoda Citigo, Toyota Aygo
tylna klapa, zderzak
1000zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki
1700zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki, drzwi
2700zł
oklejanie całościowe
3500zł
przednie błotniki, zderzak, maska
1600zł
drzwi
1450zł
grafika indywidualna, druk/wycinanie
250 zł m/2
grafika indywidualna, wycinanie
230zł m/2
Segment B
samochody typu: Chevrolet Aveo, Citroën C2/C3, Fiat Punto, Ford Fiesta, Hyundai i20, Kia Rio, Opel Corsa, Peugeot 207, Toyota Yaris, Škoda Fabia, Volkswagen Polo, Seat Ibiza, Dacia Sandero, Dacia Logan, Renault Thalia
tylna klapa, zderzak
1350zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki
2350zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki, drzwi
3200zł
oklejanie całościowe
4500zł
przednie błotniki, zderzak, maska
1800zł
drzwi
1600zł
grafika indywidualna, druk/wycinanie
250zł m/2
grafika indywidualna, wycinanie
230zł m/2
Segment C
samochody typu: Citroën C4, Chevrolet Cruze, Fiat Bravo, Ford Focus, Honda Civic, Hyundai i30, Kia cee’d, Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308, Škoda Octavia, Toyota Corolla, Volkswagen Golf
tylna klapa, zderzak
1250zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki
2700zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki, drzwi
3950zł
oklejanie całościowe
5900zł
przednie błotniki, zderzak, maska
2150zł
drzwi
1600zł
grafika indywidualna, druk/wycinanie
250zł m/2
grafika indywidualna, wycinanie
230zł m/2
Segment D
samochody typu: Citroën C5, Ford Mondeo, Honda Accord, Hyundai i40, Mazda 6, Opel Insignia, Renault Laguna, Peugeot 508, Toyota Avensis, Volkswagen Passat, Audi A4, BMW serii 3, Cadillac BLS, Jaguar X-Type, Mercedes klasy C, Lexus IS, Saab 9-3, Volvo S60, Alfa Romeo 159
tylna klapa, zderzak
1250zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki
3000zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki, drzwi
4300zł
oklejanie całościowe
6500zł
przednie błotniki, zderzak, maska
2700zł
drzwi
1800zł
grafika indywidualna, druk/wycinanie
250zł m/2
grafika indywidualna, wycinanie
230zł m/2
Segment E
samochody typu: Alfa Romeo 166, Citroën C6, Honda Legend, Hyundai Genesis, Lancia Thesis, Peugeot 607, Renault Vel Satis, Audi A6, BMW serii 5, Cadillac STS/CTS, Jaguar XF, Lexus GS, Mercedes klasy E
tylna klapa, zderzak
2600zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki
3250zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki, drzwi
4700zł
oklejanie całościowe
7000zł
przednie błotniki, zderzak, maska
3000zł
drzwi przednie
2150zł
grafika indywidualna, druk/wycinanie
250zł m/2
grafika indywidualna, wycinanie
230zł m/2
Segment F
samochody typu: Audi A8, BMW serii 7, Cadillac DTS, Jaguar XJ, Lexus LS, Mercedes klasy S, Volkswagen Phaeton, Maybach 57/62, Rolls-Royce Phantom, Bentley Continental/Bentley Mulsanne
tylna klapa, zderzak, tylna część błotników
1700zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki, tylne drzwi
4500zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki, drzwi
5000zł
oklejanie całościowe
7500zł
przednie błotniki, zderzak, maska
3400zł
drzwi przednie
2450zł
grafika indywidualna, druk/wycinanie
250zł m/2
grafika indywidualna, wycinanie
230zł m/2
Ceny netto (bez podatku VAT). Cennik zawiera propozycje powierzchni oklejanych względem klasyfikacji segmentów samochodów.
Podane ceny nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Prawa Handlowego.
Segment G
samochody typu: Mazda MX, BMW Z4, Porsche 911, Peugeot RCZ, Toyota GT86
tylna klapa, zderzak
2150zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki
3750zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki, drzwi
5000zł
oklejanie całościowe
6500zł
przednie błotniki, zderzak, maska
3400zł
drzwi
2300zł
grafika indywidualna, druk/wycinanie
250 zł m/2
grafika indywidualna, wycinanie
230zł m/2
Segment H
samochody typu: Peugeot 307 CC, Opel Astra Cabrio, Renault Megane cabriolet, Mazda MX-5, Peugeot 206 CC, Audi Ar Cabriolet, Mercedes SLK 200
tylna klapa, zderzak, tylna część błotników
2000zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki
3000zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki, drzwi
3750zł
całościowe oklejenie
5550zł
przednie błotniki, zderzak, maska
3400zł
drzwi
1800zł
grafika indywidualna
250zł / m2
grafika indywidualna, wycinanie
230zł / m2
Segment I – małe
samochody typu: KIA Picanto, Suzuki SX4, Skoda Roomster, Nissan Quashqai, Dacia Daster, Subaru Forester, Renault Captur, Peugeot 4007, Opel Mokka, Ford Kuga
tylna klapa, zderzak, tylna część błotników
1450zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki
2500zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki, drzwi
3750zł
całościowe oklejenie
5550zł
przednie błotniki, zderzak, maska
1800zł
drzwi
1600zł
grafika indywidualna
250zł / m2
grafika indywidualna, wycinanie
230zł / m2
Segment I – średnie
samochody typu: Suzuki Grand Vitara, Jeep Wrangler, Jeep Patriot
tylna klapa, zderzak, tylna część błotników
2150zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki
3200zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki, drzwi
4500zł
całościowe oklejenie
6800zł
przednie błotniki, zderzak, maska
2700zł
drzwi
1800zł
grafika indywidualna
250zł / m2
grafika indywidualna, wycinanie
230zł / m2
Segment I – duże
samochody typu: Mitshubishi Pajero, Toyota Land Cruiser, Jeep Grand Cherokee, Isuzu D-max, Land Rover, Range Rover
tylna klapa, zderzak, tylna część błotników
2850zł
tylna klapa, zderzak, tylne drzwi, tylne błotniki
3600zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki, drzwi
5000zł
całościowe oklejenie
7500zł
przednie błotniki, zderzak, maska
2900zł
drzwi
2150zł
grafika indywidualna
250zł / m2
grafika indywidualna, wycinanie
230zł / m2
Segment K – małe VAN-y
samochody typu: VW Touran, Toyota Sienna, Dacia Lodgy, Chrysler Voyager, Renault Espace
tylna klapa, zderzak, tylna część błotników
2850zł
tylna klapa, zderzak, tylne drzwi, tylne błotniki
3600zł
tylna klapa, zderzak, tylne błotniki, drzwi
4900zł
całościowe oklejenie
7350zł
przednie błotniki, zderzak, maska
2350zł
drzwi
1800zł
grafika indywidualna
250zł / m2
grafika indywidualna, wycinanie
230zł / m2
Segment L – S1
samochody typu: Peugeot Partner, Opel Combo, Dacia Dokker, Citroen Berlingo, Ford Courier, Fiat Doblo
drzwi tylne
1250zł
drzwi tylne, 1/2 tylnej części ładunkowej
2600zł
drzwi tylne, tylna część ładunkowa
4500zł
drzwi tylne, drzwi przednie, tylna część ładunkowa
5000zł
całościowe oklejanie
6250zł
maska, błotniki przednie, przedni zderzak
2150zł
maska, błotniki przednie, przedni zderzak, drzwi przednie – kabina
3600zł
drzwi
1800zł
1/2 tylnej części ładunkowej, drzwi
2850zł
1/2 tylnej części ładunkowej (drzwi)
1800zł
Segment L
samochody dostawcze małe – typu: VW Transporter, Ford Transit, Fiat Ducato
drzwi tylne
1350zł
drzwi tylne, 1/2 tylnej części ładunkowej
2700zł
drzwi tylne, tylna część ładunkowa
4500zł
drzwi tylne, drzwi przednie, tylna część ładunkowa
5750zł
całościowe oklejanie
8100zł
maska, błotniki przednie, przedni zderzak
2350zł
drzwi przednie – kabina
1550zł
maska, błotniki przednie, przedni zderzak, drzwi przednie – kabina
3750zł
1/2 tylnej części ładunkowej (drzwi)
1650zł
drzwi przednie – kabina, 1/2 tylnej części ładunkowej (drzwi)
2900zł
drzwi tylne, tylna część ładunkowa
3100zł
Segment L – 1H1
samochody dostawcze – raz podwyższane – typu: Ford Transit, Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Renault Master
drzwi tylne
1550zł
drzwi tylne, 1/2 tylnej części ładunkowej
3100zł
drzwi tylne, 1/2 tylnej części ładunkowej
3500zł
drzwi tylne, tylna część ładunkowa
5100zł
drzwi tylne, drzwi przednie, tylna część ładunkowa
6800zł
całościowe oklejenie
8750zł
maska, błotniki przednie, przedni zderzak
2350zł
drzwi przednie – kabina
1700zł
maska, błotniki przednie, przedni zderzak, drzwi przednie – kabina
4150zł
1/2 części ładunkowej (drzwi)
1700zł
drzwi przednie – kabina, 1/2 tylnej części ładunkowej (drzwi)
3400zł
tylna część ładunkowa (drzwi), tylna część ładunkowa szer. drzwi
6000zł
tylna część ładunkowa (drzwi), tylna część ładunkowa
3750zł
Segment L – 2H2
samochody dostawcze – przedłużane, podwyższane – typu: Ford Transit, Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Renault Master
drzwi tylne
1700zł
drzwi tylne, 1/2 tylnej części ładunkowej
3300zł
drzwi tylne, 1/2 tylnej części ładunkowej
4100zł
drzwi tylne, tylna część ładunkowa
5800zł
drzwi tylne, drzwi przednie, tylna część ładunkowa
7350zł
całościowe oklejenie
9500zł
maska, błotniki przednie, przedni zderzak
2350zł
drzwi przednie – kabina
1800zł
maska, błotniki przednie, przedni zderzak, drzwi przednie – kabina
4500zł
1/2 części ładunkowej (drzwi)
1800zł
drzwi przednie – kabina, 1/2 tylnej części ładunkowej (drzwi)
3750zł
tylna część ładunkowa (drzwi), tylna część ładunkowa szer. drzwi
2900zł
tylna część ładunkowa (drzwi), tylna część ładunkowa
4000zł
Segment L – 3H2
samochody dostawcze Maxi – podwójnie przedłużane, podwyższane – typu: Ford Transit, Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Renault Master
drzwi tylne
1700zł
drzwi tylne, 1/2 tylnej części ładunkowej
3300zł
drzwi tylne, 1/2 tylnej części ładunkowej
5300zł
drzwi tylne, tylna część ładunkowa
6700zł
drzwi tylne, drzwi przednie, tylna część ładunkowa
8600zł
całościowe oklejenie
11250zł
maska, błotniki przednie, przedni zderzak
2350zł
drzwi przednie – kabina
1800zł
maska, błotniki przednie, przedni zderzak, drzwi przednie – kabina
4500zł
1/2 części ładunkowej (drzwi)
1800zł
drzwi przednie – kabina, 1/2 tylnej części ładunkowej (drzwi)
3750zł
tylna część ładunkowa (drzwi), tylna część ładunkowa szer. drzwi
3600zł
tylna część ładunkowa (drzwi), tylna część ładunkowa
5400zł
Ceny netto (bez podatku VAT). Cennik zawiera propozycje powierzchni oklejanych względem klasyfikacji segmentów samochodów.
Podane ceny nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Prawa Handlowego.
Za reklamę w mediach lub prasie płaci się co miesiąc.
Oklejony samochód to pojedyńczy koszt na okres nawet powyżej 5 lat.
Reklama wizualna to droga do promocji wizerunku firmy. Ponadto, odpowiednio oklejone samochody – stanowią również o sukcesie sprzedaży. Podkreślając wizerunek, promując produkt lub usługę – jesteśmy w stanie dotrzeć do Klienta w sposób niemalże bezpośredni, zwłaszcza mając do dyspozycji ciekawie prezentujące się auto. Coraz gęściej zapełnione ulice, świadczą o tym iż większość z nas dużą część codziennego życia, spędza właśnie tam. Jadąc do pracy, odwiedzając Klienta, zapewniając dostawę towaru, świadcząc specjalistyczne usługi – możemy zostać zapamiętani w szczególny sposób. Reklama na pojazdach, tak samo jak indywidualne opcje samochodów – zapewnia wspaniałe efekty.
Przykłady kalkulacji – Oklejanie aut i samochodów – Cennik – powyżej – kliknij wg. segmentów
Dlaczego firmom może opłacać się oklejanie samochodów?
a) radio, telewizja, prasa – tak samo ulica jest środkiem przekazu informacji, firmy które z niego korzystają istnieją na rynku. Oklejone samochody firmowe reklamują firmę w ruchu ulicznym. Dzisiejsze czasy,codziennego zgiełku, korków ulicznych – dają nam takie możliwości, których błędem byłoby ich pomijanie. Każdy kto choć raz miał do dyspozycji zarządzenie taborem samochodowym, począwszy od 2-5 szt. samochodów firmowych po duże korporacje dysponujące 100-1000szt. aut, muszą wygenerować część budżetu na odpowiedni branding, który zaznacza niejako każdą firmę w codziennym ruchu ulicznym. Powstało wiele statystyk i badań związanych z brandingiem samochodów i wszystkie one dowodzą dużej skuteczności i potrzeby tej formy reklamy. Samochód jako nośnik reklamy – to jest już dziś wymogiem, dobrze prosperującej działalności.
b) działania public relations są ważne ale po nich następuje wsparcie w postaci marketingu, materiałów reklamowych, podstawowej papeterii firmowej.
Oklejony samochód możemy przyrównać do wizytówki. Jest ona niezbędna w biznesie. Każda firma powinna zadbać o to by jej samochody były oznakowane. Wyjątkiem mogą być biznesy, w których uzasadnione jest istnienie incognito (Wolne zawody – typu Kancelarie Prawne, Adwokaci, Detektywi, Lekarze i wybrani specjaliści). Choć takie firmy już również dostrzegły atuty jakie daje oznakowane auto. Żyjemy w Świecie, gdzie informacja odgrywa znaczącą rolę w komunikacji społecznej, a drogi są znakomitym źródłem jej przekazu. Ponadto powoli zarysowuje się moda na odzwierciedlenie swoich pasjii, indywidualnego osobistego image na ulicach. Osoby prywatne symbolizują to za pośrednictwem różnych stickersów i ozdabiania samochodów, tak by na ulicy być również kimś wyjątkowym.
c) nie ma reguły określającej sposób w jaki należy okleić auto firmowe.
Część firm generuje mniejszy, inne większy budżet na ten cel. Zależy to od ogólnie przyjętej strategii marketingowej, np. kiedy firma posiada znaczącą
pozycję na rynku, a jej kampania opiera się na promowaniu głównego logotypu, wtedy stosujemy oklejenie z samym logotypem i ew. hasłem firmowym itp. podstawowym layoutem graficznym. W przypadku promocji danego produktu, warto wyszczególnić go indywidualnie. Reklama na samochodach stosowana jest podobnie jak reklamy w prasie. Różnica to czas i gabaryty, jakie pozwalają nam na rozmieszczenie informacji, zdjęć – dla poszczególnych wersji samochodów. Tak więc nie ma reguły, jedynym wyznacznikiem są wielkości samochodów i ew. sposób oklejania dla różnych modeli aut, miejsc tzw. płaskich, które umożliwiają przedstawienie czytelnych wzorów. Pomijając listwy, wystające elementy klamek itp. np łączeń szyb, uszczelek.
d) koszta car brandingu zaczynają się od 50-100zł netto, dla pojedynczych naklejek typu sticker, logotyp firmowy, adres www, po oklejanie całych elementów aut, gdzie ceny kształtują się na poziomie 1000-6000zł – w zależności od powierzchni. Firmy z branży oklejarskiej wyliczają średnio oklejenie z m2 na ok. 100-160zł za 1 m kwadratowy powierzchni. Zależne jest to od rodzaju stosowanych materiałów, trudności samej aplikacji. np. części wypukłe, obłe, są trudniejsze do oklejenia, z racji czego cena jest wtedy wyższa. Przy płaskich powierzchniach można zastosować folie kalandrowaną, bez konieczności układania do kształtu, w przeciwieństwie do oklejania karoserii samochodowych, uwzględniających m.in. przetłoczenia, dla których niezbędna jest folia wylewana.
jak trwała jest taka reklama, czy może uszkodzić lakier?
e) trwałość aplikacji, określają normy stosowane przez producentów folii, zastosowanego atramentu do wydruku, laminatu. Po odpowiednim naniesieniu folii, ze stosowaniem się do zasad określających pracę przygotowania folii jak i samych oklejaczy -starczają na 5-10 lat, taka jest gwarancja na klej po ich aplikacji. W niektórych przypadkach zadruk atramentami na bazie rozpuszczalników określa również standard ich stopniowego zużycia, np. zmniejszania się intensywności kolorów poprzez działanie promieni słonecznych itp. To jest również dziś eliminowane dzięki coraz to nowszym asortymencie maszyn, farb z długotrwałym utrwaleniem pigmentu. Należy również przyjąć zdrowo rozsądkowe podejście, folie ulegają stopniowemu zniszczeniu zwłaszcza w miejscach krawędzi, które są najbardziej narażone na działanie czynników zewnętrznych – woda, piach, otarcia. Zdarzają się przypadki po długotrwałym istnieniu aplikacji , podczas zdejmowania folii lakier ulega miejscowemu uszkodzeniu. Są to jednak sporadyczne sytuacje, zachodzące np. w miejscach gdzie zachodzą zjawiska korozji, od których ognisk folia może powiększyć ich wielkość przy demontażu. Również niektóre serie folii jak np. odblask, zawierający bardzo mocny klej, warstwę aluminium, które to mogą ulec bardzo mocnej wulkanizacji z podłożem warstwy lakieru. A ten w przypadku słabszej jakości, może ulec zniszczeniu przy demontażu. Należy pamiętać iż zdaża się to bardzo rzadko i często mają wpływ np. naprawy lakiernicze, działanie chemiczne (odparowywanie rozpuszczalnika) ingerujące bezpośrednio zarówno w strukturę folii jak i lakier. Zapewne w tym temacie mogliby szerzej wypowiedzieć się specjaliści od powłok lakierniczych.
Oklejanie aut i samochodów – Cennik – zawiera przykładowe wyliczenie ceny oklejenia reklamowego, na podstawie gabarytów samochodu.