SZYLDY, TABLICE, BILLBOARDY

Home /Usługi / Szyldy, Tablice, Billboardy

Adres naszej firmy jest ważny, wskazówka informująca naszych kontrahentów niezbędna. Standardowo oznakowane ulice, numery budynków – określone przez Urząd, oczywiście w teorii mogłyby wystarczać. Oznakowanie biznesu wymaga jednak, pewnej indywidualnej formy. Owszem, możemy stwierdzić iż są do tego celu określone również pewne ramy, w których zarówno poprzez otoczenie i samą estetykę architektury nieruchomości, powiniśmy się mieścić. Takie standardy, często wytyczają architekci lub w odmiennych przypadkach są kwestią panujących obyczajów i dobrego gustu. Czasem wystarczy zasięgnąć porady fachowców z branży reklamy, designerów agencji reklamowych. Dobrzy specjaliści, są w stanie sprawdzić panujące zasady, topografię elewacji i wyznaczyć optymalne rozwiązanie dla odpowiedniego oznakowania biznesu.

W dużych budynkach, podstawową kwestią jest zamieszczenie tablicy informacyjnej oraz wypunktowanie numerów, działów dla poszczególnych lokali. Takie rozwiązania nawiązują poniekąd do standardów użytkowych dla lokali mieszkalnych – dla porównania: ulica, numer domu, lista lokatorów, numeracja mieszkań, piętra. Wszystkie te drogowskazy, mają na celu ułatwienie nam kontaktu i zapewniają bezproblemową komunikację. Firmy mają możliwość wyszczególnienia się w indywidualny sposób, podkreślam iż ma to sens tylko w przypadku zachowania zgodnego z istniejącymi już zasadami.

Untitled-1

Nie można przecież burzyć koncepcji zaplanowanej wcześniej przez danego architekta czy istniejących zasad komunikacji. Dla przykładu może tu posłużyć komunikacja i sposoby zagospodarowania przestrzeni reklamowej stworzone w dużych Galeriach handlowych. Często zasady te są objęte w umowie, danej Galerii i każdorazowa zmiana szyldu, ekspozycji wymaga zgody głównego architekta takiej placówki. Możemy stwierdzić, iż wymaga to pewnych poświęceń ale zarazem układa pewien porządek strukturalny takich placówek. Zapobiega to również ewentualnej dezinformacji, wprowadzając na jej miejsce formę ustalonego ładu i zasad estetyki gospodarki przestrzennej.

baner2

Dobra marka jest zawsze obrandowana stosowną metką
Szyld reklamowy stanowi nierzadko o kulturze danej firmy.
Podkreślenie wiarygodności, prestiżu oraz samego przekazu reklamowego – umożliwia zamieszczenie szyldu z logotypem firmy. Szyldy, tablice, przyjmują kilka oryginalnych odmian, w zależności od sposobu wykonania i materiału z jakiego są wykonane. Tak samo jak do formy wykonania, przywiązuje się wagę także do samego ich montażu. Powszechnie przyjęta jest relacja, aby szyld był stosunkowo lekki w swojej formie, do istniejącej elewacji. Stwarza to poczucie ekskluzywności, a co za tym idzie komfortu danego miejsca. Mocowania na chromowanych tulejach dystansowych, wszelkiego rodzaju linkach, śrubach, z zachowaniem odpowiednich proporcji – dostosowują estetykę szyldu względem budynku. Sprawdza się, więc kolejna zasada – to klient kupuje, a szyld nie może się narzucać swoim kształtem, formą, powinien zapaść jedynie w podświadomości klienta. Jest to swoisty rodzaj metki firmy, dobrych relacji i marki.

Zwiększając gabaryty, przechodzimy z tzw. ekskluzywnych szyldów do tablic reklamowych. Te za sprawą swoich wymiarów, mają główne działanie – reklamować: markę, produkt, usługę. Duża tablica nad sklepem to w rzeczy samej też szyld reklamowy.

Słownie, tablica odnosi się jednak częściej do większych powierzchni, przechodząc w tzw. billboard (tablice wielkoformatowe). Klasycznie szyldy nie były może tak ogromne, jak zdaża się w obecnych czasach, więc tablica może być czasem stosownym odniesieniem dla dzisiejszych spostrzeżeń.

Ekskluzywny szyld informacyjny, tablica reklamowa-Szyldy-Tablice
Nie można przecież burzyć koncepcji zaplanowanej wcześniej przez danego architekta czy istniejących zasad komunikacji. Dla przykładu może tu posłużyć komunikacja i sposoby zagospodarowania przestrzeni reklamowej stworzone w dużych Galeriach handlowych. Często zasady te są objęte w umowie, danej Galerii i każdorazowa zmiana szyldu, ekspozycji wymaga zgody głównego architekta takiej placówki. Możemy stwierdzić, iż wymaga to pewnych poświęceń ale zarazem układa pewien porządek strukturalny takich placówek. Zapobiega to również ewentualnej dezinformacji, wprowadzając na jej miejsce formę ustalonego ładu i zasad estetyki gospodarki przestrzennej.

Szyldy reklamowe-Tablice-Billboardy
Teoretycznie mają do siebie dużo podobieństw, lecz w praktyce różnią się zastosowaniem. Podstawowym znaczeniem jest cel informacyjny i sama ich użyteczność. Standardowo szyldy montujemy przed wejściem – zawierają one logo firmy i wskazują miejsce pracy (np. oznaczenie piętra, na którym funkcjonuje firma). Tablice przeważnie mają różne wielkości, i występują z reguły w znacznie większych gabarytach. To jednocześnie powiększa ich pole dostrzegania ze znacznych odległości. Na dużej tablicy możemy również zmieścić więcej informacji. Niekiedy spotykamy też określenie tabliczka, co może być odniesieniem do małej tablicy lub też szyldu (np. oznaczenie ulicy, numer budynku, tabliczka do oznakowania drzwi). Anglojęzyczna nazwa billboard, to nic innego jak tablica, często kojarzona również z zaznaczoną na około ramą lub oparta na konstrukcji stojącej. Staraliśmy się stworzyć oddzielne kategorie, tak by uprościć wybór konkretnego produktu według zastosowania. W paru przykładach na rysunkach poglądowych, przedstawiamy różnicę w przekazie takich nośników, a także rodzaje zamieszczanych informacji.